English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

30.3.12

Θεσσαλονίκη, στα... ΛΑΔΑΔΙΚΑ! "Στα Λαδάδικα πουλάν αυτό που θες... "

Εικόνες από την παλιά αγορά της Θεσσαλονίκης ξετυλίγονται με μια βόλτα στα παραδοσιακά Λαδάδικα. Περιδιαβάζοντας στα πλακόστρωτα δρομάκια, πλάι στα διατηρητέα κτίρια με τις χρωματιστές προσόψεις, η αίσθηση του χρόνου χάνεται. Τα βήματα οδηγούν στο λιμάνι, όπου κάθε χρόνο τις ημέρες του Νοεμβρίου στήνεται το ιδανικό κινηματογραφικό σκηνικό.
Περπατάς πλάι στα παλιά διώροφα κτίρια με τα μεγάλα ορθογώνια παράθυρα και ο νους τρέχει σε άλλες εποχές. Κάποτε στο ισόγειό τους στεγάζονταν τα μαγαζιά και οι αποθήκες, όπου φυλάσσονταν το λάδι και άλλα προϊόντα που έδωσαν στην παλιά αγορά του λιμανιού την ονομασία της. Εδώ γινόταν όλο το χονδρεμπόριο της περιοχής από τα τέλη του 19ου αιώνα αλλά μετά την πυρκαγιά του 1917 έμειναν μόνο οι λαδάδες. Από τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αι. στη συνοικία υπήρχαν...

29.3.12

Διακοπές στην Κάρπαθο!

Τα χωριά της Καρπάθου δημιουργούν δυο κύκλους που φέρνουν ένα γύρο ολόκληρο το νησί. Με αφετηρία τα Πηγάδια ο δρόμος τραβά κατά το Απέρι, ανηφορίζει για την κοντινή Βωλάδα και συνεχίζει να ανεβαίνει μέχρι το "υπερνεφέλες" Όθος, μετά κινείται στην πλαγιά του υψηλότερου βουνού του νησιού, της Λάστου, περνά απο τις Πυλές και αρχίζει να κατηφορίζει προς τη θάλασσα, στην άλλη, δυτική ακτή του νησιού.
Δίπλα στο κύμα ο δρόμος πορεύεται κατά το Φοινίκι και μετά μπαίνει στην Αρκάσα. Απο εκεί κατευθύνεται πάλι προς τα μεσόγεια του νησιού, περνά μέσα απο τις Μενετές και επιστρέφει στα Πηγάδια, ολοκληρώνοντας έτσι το μικρό κύκλο.
Ο μεγάλος κύκλος αφήνει έξω τα χωριά Βωλάδα, Όθος και Πυλές. Απο το Απέρι ο δρόμος φεύγει βόρεια, διατρέχοντας την πιο εντυπωσιακή πλευρά, την ανατολική, του νησιού, τραβάει ψηλά στις πλαγιές των βουνών, ενώ κάτω, στην ακτογραμμή, υπάρχουν οι πιο φιλόξενες αγγαλιές:
Οι παραλίες Αχάττα, Κάτω Λάκος, Κυρά Παναγιά και τα φημισμένα...

27.3.12

Αθλητικός Ποδοσφαιρικός Όμιλος Eλλήνων Λευκωσίας (AΠOEΛ)

Η 8η Nοεμβρίου 1926 δεν είναι σημαντική απλά επειδή γιόρταζε ο κάθε Mιχάλης, αλλά διότι, εκείνη την ημέρα, κάπου 40 άτομα μαζεύτηκαν στο μικρό ζαχαροπλαστείο του Xαράλαμπου X'Iωάνου στην οδό Λήδρας, με ένα και μοναδικό σκοπό: Nα είναι μάρτυρες, στη μικρή αυτή "φάτνη", της "γέννησης" του AΠOEΛ, της ομάδας που δικαίως στην πορεία του χρόνου θα αποκτούσε τον τίτλο του "θρύλου"! Tου μικρού, τότε, AΠOEΛ, αλλά τον οποίον ο χρόνος θα μετέτρεπε σε Mεγάλο.
Eκεί λοιπόν που σήμερα βρίσκονται τα καταστήματα παιγνιδιών "Mαύρος", είδε για πρώτη φορά το φως ο AΠOEΛ. Kαι για να είμαστε πιο ακριβείς ιστορικά, "γεννήθηκε" ο ΠOEΛ (Ποδοσφαιρικός Όμιλος Eλλήνων Λευκωσίας), μετονομασθείς δύο χρόνια αργότερα σε AΠOEΛ, αφού στο όνομά του προστέθηκε και το "Aθλητικός".

Προτού όμως φτάσουμε στην γενέθλια για τον AΠOEΛ ημερομηνία της 8ης Nοεμβρίου 1926, προηγήθηκαν ορισμένα άλλα γεγονότα. Γεγονότα που ο κάθε φίλος και οπαδός του AΠOEΛ οφείλει να γνωρίζει. Όχι μόνο για ιστορικούς λόγους, αλλά και διότι, σέβεται και αγαπά περισσότερο το σωματείο του, μόνο αυτός που γνωρίζει την ιστορία του.
Το ιστορικό της ίδρυσης του AΠOEΛ μοιάζει πράγματι με σενάριο ρομαντικής κινηματογραφικής ταινίας, όπου διάφορες συμπτώσεις και η βαθιά και ειλικρινής αγάπη "συνεργάζονται" για να προσφέρουν τελικά στον θεατή αυτό που λέμε "happy end". Όλα ξεκίνησαν - και να η πρώτη σύμπτωση - το 1922 με την έλευση, στην Kύπρο, του αείμνηστου Γεώργιου Πούλια. O Πούλιας ήλθε στην Kύπρο από την Eλλάδα προκειμένου να αναλάβει, σε συνεργασία με ένα από τους θείους του, τη διαχείρηση της επιχείρησης "Kαπνοβιομηχανίας Διανέλλου και Bεργόπουλου", αντικαθιστώντας έτσι τον αποθανόντα, μέγα του Παγκυπρίου Γυμνασίου ευεργέτη, αείμνηστο Bεργόπουλο.
O Γεώργιος Πούλιας διακρίνετο για πολλά πράγματα, ένα εκ των οποίων η...

Ο.Α.Ε.Δ. ώρα μηδέν: Φτάνουν πια οι πειραματισμοί του Κουτρουμάνη!

25.3.12

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Σύμφωνα με τη διήγηση του ιερού Ευαγγελίου, τον έκτο μήνα, ύστερα από την εμφάνιση του Αρχαγγέλου Γαβριήλ στον ιερέα Ζαχαρία (τον πατέρα του Προδρόμου), ο ίδιος Αρχάγγελος που το όνομά του σημαίνει «Θεός και άνθρωπος», εμφανίστηκε και στην Παρθένο Μαρία και τη χαιρέτισε λέγοντας:
«Χαίρε Κεχαριτωμένη, ο Κύριος μετά Σου».
Χαίρε, δηλαδή, εσύ που χαριτώθηκες ιδιαίτερα από τον Θεό, ο Κύριος είναι μαζί σου.
Η Θεοτόκος αρχίζει να διερωτάται «ποταπός είη ο ασπασμός ούτος», δηλαδή, ποιας προέλευσης (θείας ή μή) ήταν αυτός ο χαιρετισμός.
Ο άγγελος, βλέποντας τον δισταγμό της, την καθησυχάζει με τη φράση:
«Μή φοβού», δηλαδή, μη φοβάσαι. Αμέσως μετά της δηλώνει ότι βρήκε χάρη από το Θεό,  «Ευλογημένη συ εν γυναιξί», πράγμα που δείχνει πως η Μαρία συγκαταλέγεται πλέον ανάμεσα σε εκείνα τα πρόσωπα που έγιναν αποδέκτες της εύνοιας του Θεού (Γέν. 6:8, Έξ. 33:13 κ.ά.).
Ακολούθως, ο Γαβριήλ φανερώνει το περιεχόμενο της ευαγγελίας του. Η Μαρία πρόκειται να φέρει στον κόσμο ένα γιο, τον οποίο θα ονομάσει Ιησού και ο οποίος «έσται μέγας» και θα αναγνωριστεί από όλους ως «υιός υψίστου». Για να δηλωθεί πως ο Υιός Αυτός θα είναι ο αναμενόμενος Μεσσίας, αναφέρει την καταγωγή Του εκ του Δαυίδ όπως προείπαν οι προφήτες και το αιώνιο της Βασιλείας Του κατά τον Δανιήλ: «δώσει αυτώ Κύριος ο Θεός τον θρόνον Δαυίδ τού πατρός αυτού, και βασιλεύσει επί τον οίκον Ιακώβ εις τους αιώνας, και της βασιλείας αυτού ουκ έσται τέλος» (βλ. 2Σαμ. 7:12 - Ησ. 9:6-7 - Δαν. 2:44, 4:3, 6:26, 7:14).
Όμως η σύλληψη του Ιησού στα σπλάχνα της Παρθένου δεν έγινε ευθύς αμέσως με το χαιρετισμό του Αρχαγγέλου διότι χρειαζόταν και η δική της συγκατάθεση. Ο Γαβριήλ τελείωσε μεν την ευαγγελία του προς την Παρθένο, όχι όμως και την αποστολή του. Περιμένει τη συγκατάθεση της Μαρίας.
Η Θεοτόκος βασανιζόταν από ένα ερώτημα που το εξέφρασε με ειλικρίνεια ευθύς αμέσως, λέγοντας:
«Πώς έσται μοι τούτο, επεί άνδρα ου γινώσκω;»
Πώς, δηλαδή, είναι δυνατόν να γίνει αυτό, εφόσον δεν γνωρίζω άνδρα;
Τότε ο Αρχάγγελος της απεκάλυψε το πώς, λέγοντας:
«Πνεύμα Άγιον επελεύσεται επί σε και δύναμις Υψίστου επισκιάση σοι, διό και το γεννώμενον εκ σου κληθήσεται Υιός Θεού».
Η χάρη του Αγίου Πνεύματος, δηλαδή, θα έλθει σε σένα και η δύναμη του Θεού - Πατέρα θα σε επισκιάσει. Για τούτο Αυτός που θα γεννηθεί από σένα θα είναι και θα ονομάζεται Υιός του Θεού. Κατόπιν, ο άγγελος συνεχίζει, και ως πιστοποίηση της δύναμης του Θεού για το θέμα αυτό της σύλληψης, φέρνει το παράδειγμα της Ελισσάβετ η οποία αν και ήταν σε προχωρημένη ηλικία ήταν ήδη στον έκτο μήνα της κυοφορίας της.
Πλέον διαλύθηκε κάθε δισταγμός της Παναγίας και αποφάσισε να δεχθεί το μεγάλο έργο που της ανέθεσε ο Θεός, και είπε ταπεινά:
«Ιδού η δούλη Κυρίου, γένοιτό μοι κατά το ρήμα Σου».
Εγώ, δηλαδή, είμαι δούλη του Θεού, έτοιμη να εκτελέσω το θέλημά Του. Ας γίνει το θέλημα Σου.
Η μητρότητα αυτή είναι θεληματική. Μπροστά στην απροσδόκητη κλήση που της αναγγέλλει ο Γαβριήλ, η Μαρία ενδιαφέρεται να καταλάβει το κάλεσμα του Θεού. Όταν διαφωτίζεται πλήρως, δέχεται και η διακονία της είναι προπάντων ελευθερία.

«Ω! Παναγιά μου, ευλόγα με
και δος μου το κουράγιο
του Σταυρωμένου Σου του Γιου
το θέλημα το άγιο
να κάνω πάντα με χαρά,
να σε λατρεύω, να ʼμαι αγνός
στη σκέψη και στο σώμα
κι όλο τον κόσμο νʼ αγαπώ
και τους εχθρούς μου ακόμα».
(Παπαδιαμάντης)

22.3.12

Εργαζόμενοι Ο.Α.Ε.Δ.: Έρχονται αγώνες απέναντι στην απαξίωση του Οργανισμου απ΄την πολιτική ηγεσία-Να μιλήσει καθαρά ο Κουτρουμάνης

Η ιστορία των τριών δέντρων

Ήταν μια φορά σ΄ ένα δάσος τρία δέντρα. Το καθένα από αυτά είχε για τον εαυτό του έναν οραματισμό.
Το πρώτο επιθυμούσε να αξιωθεί να γίνει κάποια στιγμή ένα πολύτιμο μπαούλο ξυλόγλυπτο, όμορφα σκαλισμένο, που μέσα του θα φυλάσσεταιένας πολύτιμος θησαυρός.
Το δεύτερο δέντρο ήθελε να αξιωνόταν να γίνει στα χέρια ενός καλού ναυπηγού ένα μεγάλο καράβι και όμορφο που θα μετέφερε βασιλιάδες και επίσημα πρόσωπα, που θα έκανε ταξίδια υψηλών προσώπων.
Το τρίτο δέντρο έλεγε ότι το μόνο που θα ήθελε ήταν να γίνει το πιο ψηλό και πιο δυνατό δέντρο του δάσους, έτσι ώστε οι άνθρωποι, που θα βλέπουν το ύψος του στην κορυφή του λόφου, να σκέπτονται τον ουρανό και τον Θεό.

Όμως πέρασαν τα χρόνια και τα πράγματα εξελίχθηκαν κάπως αλλιώς.
Πήγαν υλοτόμοι και έκοψαν το πρώτο δέντρο, και ενώ σχεδίαζε και ποθούσε να γίνει όμορφο ξυλόγλυπτο μπαούλο για θησαυρούς, ο ξυλουργός το έκανε δοχείο για την τροφή των ζώων, παχνί για τα άχυρα των ζώων.
Το δεύτερο δέντρο που ήθελε να γίνει ωραίο καράβι, για να μεταφέρει βασιλιάδες, έγινε ένα μικρό ψαροκάικο, που το είχαν φτωχοί ψαράδες να ψαρεύουν.
Το τρίτο δέντρο που ήθελε να μείνει το ψηλότερο του δάσους, το έκοψε κάποιος ξυλοκόπος και ...

21.3.12

Πάμε Πράσινο Ακρωτήριο;

Το νησί βρίσκεται στην περιοχή Μακαρονησία (αποτελείται από δέκα νησιά και άλλα πιο μικρά νησιά) στα βόρεια του Ατλαντικού Ωκεανού. Ανακαλύφθηκαν και εποικίστηκαν από τους Πορτογάλους τον 15ο αιώνα. Τα δέκα μεγαλύτερα είναι: Μπράβα, Φόγκο, Σαντιάγο, Μάιο, Μπόα Βίστα, Σαλ, Σάο Νικολάου, Σάο Βισέντε, Σάο Αντάο και Σάντα Λουσία. Έχουν τραχιά μορφολογία και είναι ηφαιστειογενή. Οι περισσότεροι κάτοικοι είναι Χριστιανοί-Ρωμαιοκαθολικοί (90%). Η επίσημη γλώσσα είναι η πορτογαλική. Το πολίτευμα είναι Προεδρική Δημοκρατία.  Στον πληθυσμό συμπεριλαμβάνονται: Κρεολοί, Αφρικανοί, Ευρωπαίοι, Κινέζοι και Αφροβραζιλιάνοι.
Στον τομέα του πολιτισμού η χώρα μπορεί να καυχιέται για τη μουσική της παράδοση και για την "ξυπόλητη ντίβα" Σεζάρια Έβορα!

ΣΑΝΤΙΑΓΟ
Η Πράια, η πρωτεύουσα, βρίσκεται στο Σαντιάγο, το μεγαλύτερο νησί του συμπλέγματος. Στην Πράια δεσπόζει το «Πλατό», ένας επίπεδος ορεινός όγκος, όπου έχει στριμωχτεί όλη η δραστηριότητα της πρωτεύουσας. Είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν παντού στο κέντρο της πόλης βλέπεις τοιχογραφίες με μηνύματα ενάντια στο ρατσισμό, στη βία, στον πόλεμο, μέχρι και για το «ευ αγωνίζεσθαι»! Οι Καποβερντιάνοι έχουν κάθε λόγο να πιστεύουν σε αυτά τα μηνύματα με προσδόκιμο ζωής στα 71 χρόνια, σχεδόν το διπλάσιο από κάθε χώρα της υποσαχάριας Αφρικής, ιδιαίτερα χαμηλό αναλφαβητισμό και με κατά κεφαλήν εισόδημα να εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις της Αφρικής.
Περπατώντας στους δρόμους της Πράια, θα απολαύσεις τους αργούς ρυθμούς της πόλης, θα μιλήσεις με τον κόσμο στα καφέ της Praça 11 Maio, θα καθίσεις για φαγητό στην Gampoa ή στο Madirense και το βράδυ όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην ιστορική Quintal de Musica. Αυτός ο ιστορικός χώρος, που με ελάχιστες εξαιρέσεις έχει κάθε βράδυ ένα ξεχωριστό μουσικό event, έχει κατά καιρούς φιλοξενήσει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της αφρικανικής μουσικής. Τις καθημερινές, προς το τέλος της βραδιάς, εκτός από τα προγραμματισμένα μουσικά σχήματα, στη σκηνή ανεβαίνουν και πολλοί άλλοι τοπικοί μουσικοί κάτω από τις επευφημίες του κοινού. Σίγουρα μια βραδιά στην Quintal de Musica θα σας βάλει για τα καλά στο κλίμα αυτού του νησιού.
Οχι πολύ μακριά από την Πράια βρίσκεται η Cidade Velha, ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Η πρώτη αποικιοκρατική πόλη που χτίστηκε στους τροπικούς δεν είναι γνωστή τόσο για τους πολυάριθμους ναούς της και για το κάστρο που δεσπόζει στην κορυφή του βράχου, όσο για τον...

20.3.12

ΟΑΕΔ:Καταργείται το 35% των θέσεων....!!!

Με το νομοσχέδιο των 1.000 σελίδων που κατατέθηκε χθές στη βουλή προβλέπεται η μείωση των θέσεων του δημοσίου κατά 35%.Το νομοσχέδιο ψηφίζεται σήμερα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Ενδεικτικά παραθέτουμε την αναδιάρθρωση του ΟΕΑΔ.

18.3.12

Υποθέσεις διαφθοράς στον ΟΑΕΔ- Ερωτηματικά εγείρει η σκοπιμότητα της δημοσιοποίησης των εκθέσεων

 Με «χρυσά κουτάλια» φαίνεται ότι έτρωγαν κάποιοι βάζοντας χέρι στα ταμεία του ΟΑΕΔ.  Τρεις υποθέσεις διαφθοράς με εμπλεκόμενους υπαλλήλους εντόπισε η διοίκηση του οργανισμού, με τη ζημιά να φτάνει τα 2 εκατομμύρια ευρώ. Τα στοιχεία προκύπτουν από τρεις εκθέσεις της Διεύθυνσης Επιθεώρησης του OAEΔ.  Οι επιτήδειοι εμφάνιζαν εικονικά τιμολόγια για επιχορηγήσεις επιχειρήσεων και υπεξαιρούσαν κονδύλια που προορίζονταν για επιδόματα οικογενειακά και ανεργίας.  Εν τω μεταξύ στο κύκλωμα υπαλλήλων του OAEΔ φαίνεται αν είχαν εμπλοκή ακόμη και τραπεζικοί υπάλληλοι.
Ερωτηματικά, ωστόσο, εγείρει η σκοπιμότητα της δημοσιοποίησης των τριών εκθέσεων της Διεύθυνσης Επιθεώρησης του Ο.Α.Ε.Δ. τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Διάχυτη είναι η άποψη στους εργαζόμενους του Ο.Α.Ε.Δ. ότι πίσω από τη δημοσιοποίηση των εκθέσεων κρύβονται σχέδια που στοχεύουν στην απαξίωση του Οργανισμού στην  κοινωνία και στη σχεδιαζόμενη μελλοντική του συρρίκνωση.

16.3.12

Μαζί τα φάγαΤε!

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Οσελότος το πολιτικό δοκίμιο




                                                              Μαζί τα φάγαTε

Η «ελεγχόμενη» χρεοκοπία του «ελεγχόμενου» πολιτικού προσωπικού της χώρας μας

Συγγραφέας: Μακράκης, Γιώργος
Εκδόσεις: Οσελότος
Έτος: 2012
ISBN: 978-960-9607-40-7
Κατηγορία: Πολιτική


Περιγραφή

Μαζί τα φάγαμε: μια φράση εξόχως πολιτική, μια έννοια δηλωτική της αντίληψης των πολιτικών προσώπων που κυριάρχησαν ανενόχλητα στην πολιτική σκηνή του τόπου μας τα τελευταία 30 χρόνια. Σας διορίσαμε, συνεχίζει ο πρωταγωνιστής του βιβλίου, για να επιβεβαιώσει και να επαληθεύσει την πεποίθησή του, πως τα φάγαμε όλοι μαζί! Κι όμως δεν τα φάγαμε όλοι μαζί. Τα φάγατε μόνοι σας! Μαζί τα φάγαΤε.
"Όταν στο Δημόσιο βάζεις τον κοπρίτη, επειδή σε ψηφίζει η οικογένειά του και παίρνεις πολλούς σταυρούς, ε, τότε ο κοπρίτης θα μείνει κοπρίτης σε όλη του τη ζωή, δεν πρόκειται να βελτιωθεί. Ξέρει ότι δεν πρόκειται ποτέ να απολυθεί." Θ. Πάγκαλος εφημερίδα "Το Βήμα" 31.12.2010
"Όταν στο κοινοβούλιο βάζεις τον κοπρίτη επειδή σε έχει διορίσει ή ελπίζεις ότι θα σε διορίσει ή επί κάθε ρουσφετολογικής αιτίας βάση, ε, τότε, κοπρίτης θα μείνει σε όλη του τη ζωή, δεν πρόκειται να βελτιωθεί. Ξέρει ότι δεν πρόκειται ποτέ να απολυθεί". Γ. Μακράκης

1.3.12

Χαρι-ΖΩ χαρι-ΖΕΙΣ χαρι-ΖΟΥΜΕ – Ο, ΤΙ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΧΡΗΣΤΟ ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ!


Απο την περιγραφή της σελίδας Χαρι-ΖΩ χαρι-ΖΕΙΣ χαρι-ΖΟΥΜΕ:
Καλως ορισατε στην σελιδα μας Χαρι-ΖΩ χαρι-ΖΕΙΣ χαρι-ΖΟΥΜΕ. Σκοπος της δημιουργιας αυτης της σελιδας,ειναι η προσφορα στον συνανθρωπο,αυτες τις δυσκολες μερες που ζουμε και στις ακομα πιο δυσκολες μερες που θα ερθουν.

Τα διαβάζουν πολλοί