English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

27.7.12

Γερή καρδιά και χαμηλή πίεση με μπόλικο κολύμπι

Οι μεσήλικες και οι ηλικιωμένοι, άνδρες και γυναίκες, που αρχίζουν να κολυμπούν στην πισίνα ωφελούνται γιατί πέφτει η πίεση του αίματος τους, πράγμα καλό για την υπέρταση και ακόμη καλύτερο για την καρδιά τους γενικότερα. Αυτά είναι τα αποτελέσματα έρευνας Αμερικανών ιατρών με επικεφαλής τον Ιαπωνικής καταγωγής ιατρό Χιροφούμι Τανάκα του πανεπιστημίου του Τέξας. Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό καρδιολογίας American Journal of Cardiology και μεταξύ άλλων συμπερασμάτων οι επιστήμονες συμφώνησαν ότι το κολύμπι είναι ανώτερο ακόμη και από ειδικές ασκήσεις χαλάρωσης όσον αφορά την πτώση της πίεσης.
Οι ερευνητές μελέτησαν 43 άτομα με μέση ηλικία τα 60 χρόνια και βρήκαν ότι όσοι άρχιζαν να κολυμπούν έως και 45 λεπτά επί τρεις – τέσσερις φορές την εβδομάδα, εμφάνισαν χαμηλότερη συστολική πίεση. Συγκεκριμένα (κατά μέσο όρο) ενώ πριν ξεκινήσουν να κολυμπούν είχαν πίεση 131mm Hg, μετά από 3 μήνες κολύμπι, εκείνη είχε πέσει στο 122. Την ίδια στιγμή όσοι δεν κολυμπούσαν συστηματικά αλλά έκαναν παράλληλα και ασκήσεις χαλάρωσης, δεν παρατηρήθηκε κάποια ουσιαστική διαφορά και όφελος.
Το ήπιο κολύμπι συστήνεται σε άτομα που είναι ή φτάνουν στην τρίτη ηλικία, επειδή κάνει καλό στις αρθρώσεις και γενικά γυμνάζει ολόκληρο το κορμί. Αποτέλεσμα αυτού είναι παγκοσμίως το κολύμπι να θεωρείται η πιο δημοφιλής άσκηση μετά το περπάτημα. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι από θέμα ασφάλειας είναι το ίδιο ασφαλές με το περπάτημα και το ποδήλατο.
Η μελέτη αυτή διαπιστώνει ότι σαφώς το κολύμπι, ωφελεί τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων των ηλικιωμένων και ρίχνει την υψηλή πίεση. Με τη βοήθεια υπερήχων οι ερευνητές μέτρησαν πόσο καλά έρεε το αίμα στα αγγεία των εθελοντών. Όσοι κολυμπούσαν παρουσίαζαν μια γενικότερη βελτίωση στο κυκλοφορικό και την πίεση , ενώ όσοι έκαναν μόνο ασκήσεις χαλάρωσης δεν είχαν καμία διαφορά.
Και οι επιστήμονες είναι κατηγορηματικοί: Εάν ο γιατρός σας δώσει την άδεια να αθλείστε τότε το κολύμπι θα πρέπει να είναι μια από τις κύριες επιλογές σας. Και εάν μπορείτε να το κάνετε σε πισίνα όπου το νερό είναι θερμαινόμενο, γιατί στη θάλασσα το κρύο νερό μπορεί να επιφέρει αλλαγές στο κυκλοφορικό.

Στο e-mail σου τα νέα άρθρα

Τα διαβάζουν πολλοί